Banery reklamowe to jedne z najtańszych, najszybszych do wykonania oraz dość trwałych form reklamy zewnętrznej, oraz wewnętrznej. Banery w reklamie, mają dziś wiele zastosowań. Spotykamy je na siatkach ogrodzeniowych, mocowane przy pomocy plastikowych opasek zaciskowych, na fasadach budynków mocowane za pomocą wkrętów, linek stalowych lub pasów transportowych oraz na specjalnie przygotowanych konstrukcjach reklamowych służących do ekspozycji tego typu reklamy. Baner laminowany a powlekany – sprawdź ich charakterystykę oraz zastosowanie.
Baner laminowany
Baner laminowany stanowi dziś standardowy i najbardziej ekonomiczny nośnik wykorzystywany w produkcji reklamy wielkoformatowej. Mówiąc najprościej, to siatka z tworzywa sztucznego zalaminowana materiałem PVC. Dostępny w wielu gramaturach, począwszy od 360 g aż do 510 g, oraz z różnym zagęszczeniem przeplotu siatki. Analogicznie, im większa gramatura materiału oraz gęstszy splot, tym większa odporność na uszkodzenia mechaniczne takie jak porywy wiatru, mocne słońce itp. Tego typu wydruk wielkoformatowy w formie baneru laminowanego znajduje zastosowanie na zewnątrz jak i wewnątrz budynków, najczęściej z bezpośrednim oparciem dla materiału, np. płoty, ogrodzenia, ściany, siatki itp. Dedykowany głównie reklamom średniookresowym.
Baner powlekany
Baner powlekany charakteryzuje go przedłużona trwałość. Różnica pomiędzy banerem laminowanym a powlekanym jest na poziomie produkcyjnym. Baner powlekany poddawany jest dodatkowej obróbce termicznej, która polega na zatapianiu go np. w płynnym PCV. Taki zabieg utrwala druk, wygładza strukturę i znacząco podnosi wytrzymałość materiału. Baner powlekany wyróżnia wyższa elastyczność, co przekłada się na większą odporność na zmiany/wahania temperatury, silne porywy wiatru czy ekspozycję na promieniowanie UV. Jedynym minusem okazuje się być cena banera powlekanego, jest ona wyższa w porównaniu do laminowanej wersji banera reklamowego.
Czym różni się baner laminowany od powlekanego?
W przypadku obu rodzajów banera reklamowego możemy uzyskać bardzo wysoką jakość wydruku, decyzja dotycząca wyboru pomiędzy tańszą a droższą wersją, powinna być zatem podyktowana tym, gdzie, jak długo i w jakich warunkach będzie eksponowany baner reklamowy.
Baner laminowany, zdecydowanie częściej polecany jest do użytku wewnętrznego. Jeśli tego typu reklama nie będzie wisiała dłużej niż pół roku, ze spokojem można zdecydować się na tańszą wersję. Banery powlekane z kolei, sprawdzą się idealnie, gdy reklama ma być eksponowana przez wiele długich miesięcy i wystawiona na działanie zmiennych warunków atmosferycznych.
Baner laminowany a powlekany mimo przedstawionych różnic stanowi dopełnienie całości reklamy zewnętrznej i wewnętrznej z zastosowaniem najwyższej jakość wydruku, którą gwarantuje Provision.